ponedeljek, 10. september 2012

Pet osnovnih pravil enostavnih QR kod

Če torej skromno predpostavljamo, da je vaša QR koda tista s primarno nalogo preslikava URL naslova v mobilni brskalnik (če to skušam povedati po slovensko: če želite, da nekdo poskenira vašo QR kodo z namenom, da odpre vašo spletno stran), se je priporočljivo držati teh pet zapovedi.

1. QR KODA NAJ KLIČE PO SKENIRANJU
Če se na vašem letaku, plakatu, oz. drugem marketinškem materialu najde prostor za QR kodo, jo skladno vmestite v vsebino. Naj bo poleg nje vsaj navodilo v smislu "Poskenirajte QR kodo in postanite naš facebook fan", če že nimate kakšne boljše ponudbe, recimo "Poskenirajte QR kodo in postanite naš VIP član, z 10% popusta". QR kode v tem trenutku skenirajo le najzagriženejši radovedni friki, tako da bo brez klica po skeniranju funkcija vaše QR kode limitirana na "jemanje prostora" na oglasu.

2. QR KODA NAJ NE BO OSAMLJENA
Ja, tudi QR kode imajo rade družbo. Predvsem v tem času rane uporabe, ko večina ljudi še nima inštaliranih aplikacij za branje QR kode. "Družba" vaše QR kode naj bo vsekakor link do spletne strani, kamor vodi QR koda, recimo "qr2.mobi/vino". Pri tem pa bodite predvsem pozorni na to, da je spletni naslov kar se da kratek (naš primer izgleda precej bolj elegantno in lažje za vtipkat na telefon, kot recimo www.vinogradnistvo-ime.si/ponudba/rdeca-vina.html)

3. QR KODA NAJ IMA MOŽNOST VPOGLEDA V STATISTIKO
Verjetno vas bo zanimal učinek vključitve QR kode na vaš oglas, saj drugače ne boste vedeli, koliko denarja ste pridobili s to noviteto (ali ste nemara vrgli denar skozi okno). To pa lahko dobite le ob beleženju vsake preslikave QR kode. Poiščite servis, ki ponuja vodenje statistike.

4. QR KODA NAJ VODI DO MOBILNE SPLETNE STRANI
Ena izmed najbolj pogostih napak vpeljave QR kode je ta, da QR vodi preprosto do vaše spletne strani, ki je seveda prirejena za prikaz na računalnikih. Na vsaj 19" monitorju in s širokopasovno povezavo do interneta. Toda, če pomislite logično, kdor bo preslikal vašo QR kodo, bo spletno stran najbrž pogledal preko mobilnega telefona. Manjši ekran, limitiran dostop do interneta. Torej, vi potrebujete mobilno spletno stran. To je nuja. Ko bo nekdo odprl vašo stran na telefonu in bo videl zgolj 25% vsebine, ki se bo nalagala v nedogled, bo zaprl povezavo in pozabil na vas. Če pa boste imeli zanj pripravljeno mobilno spletno stran, bo rade volje prečekiral vašo ponudbo. Več o razliki med navadnimi in mobilnimi spletnimi stranmi si lahko preberete na http://www.qr2.mobi/language/si.html

5. LOKACIJA QR KODE
Še en vidik je nezanemarljiv. Ste pomislili, kje bo vaš reklamni material viden? Bodo stranke recimo plakat videle v kakšnem podhodu, kjer sploh ni dostopa do interneta (kar je osnova, da odpre vašo spletno stran)? Je QR koda na plakatu ob cesti? Ste pomislili, kako bo voznik, ali kak drugi potnik med vožnjo poskeniral QR kodo? Potegnil telefon iz žepa kot revolveraški šerif in hkrati odprl program za branje QR kod? In je vaša QR koda dovolj velika, da jo bo sploh mogoče videti/opaziti?

Ni komentarjev:

Objavite komentar